Saturday, January 28, 2012

loner 2


“Weh.”

“Ape?” Tangan yang memegang rokok dibawa ke bibir.


“The smoke is troubling me.” Kai buat muka geram. “Kau nak aku sound berapa kali baru kau dengar?”


Naj buat sesi tayangan gigi. “Ala rilex la bro. .”


“Rilex kepala hotak kau. Aku tak nak mati awal la bhai. Macam mana kalau . .” Dia dah tukar mood jadi penceramah kesihatan pulak. Ni yang den lomah ni.


“Ha la ha la. Aku tak smoke depan kau dah.”


Kai tenung dia tajam. “Serious.”


“Okay.”


***


“Apa ni?!” Naj buat muka unbelievable. Mata lekat kat tasik yang berkocak. My cigarette. My money! Apa dia ingat senang aku nak dapat duit beli rokok tu? Kena jalan pergi bank yang sikit punya jauh tu. Tekan number pulak. Pastu patah balik pi rumah. Penat tau tak? Penat!


Muka Kai tegang. Wuu. Volcano nak meletup tuh.


“Uuh. I forgot. Sorry.” Mood dia nak meletup hilang terjun tasik bila tengok muka Kai yang dah sebijik macam muka Misao.


Resultnya? Kai tak cakap dengan dia seminggu! Nasib baik dia ingat yang Kai dok cari buku medic yang mahal tahap gaban tu. Dia pun pujuk daddy masuk duit dalam akaun and terus online order.


Seriously. Lepas ni dia takkan beli rokok dah. Habis duit aku sebab rokok sebatang tu je.


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...