Monday, February 20, 2012

kosong ( 6 )

"Kau ni kenapa Riel?"


"Kenapa apa?" Muka yang tadi dok menghadap meja diangkat.


"Kau boleh tanya aku balik. Aku tanya kau la bijak."


"Kenapa dengan aku?" Rei tunduk. Matanya melilau di baju kemaja biru muda yang dipakainya.


"Tu dengan rambut serabai. Baju pun kedut seribu. Muka pun dah iras air teh kat dalam longkang depan rumah aku tu." Kim berleter berkajang sambil dok usha Rei yang dah tarik muka anak rusa masuk kubur.


"Tak ada apalah." Rei mengeluh kasar.


Kim diam. Matanya tak lepas tengok muka Rei yang ala-ala bapak cacing tengah tunggu bini beranak.


"Kau ada probs dengan buah jantung kau ke?"

Rei kalih muka. Buah hati.  Dalam office ni cuma Kim je yang tau dia dah berbini. Mata yang tadi merenung muka Kim berkalih ke dinding kosong.


"Entah."

"Entah?" Kim tarik muka pelik. kawan aku sekor ni memang la. Mai time probs je semua dia lable entah.

"Aku rasa sunyi. Aku rasa. . Kosong."


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...