Saturday, November 26, 2011

kosong # 3

Kepala yang sakit dipegang. Terasa seolah ada tukul dok menghentak di situ. Apa jadi semalam? Ish memori ni pun tak reti nak muncul ka? Matanya meliar memandang sekeliling bilik. Erm, sungguh dia tak kenal bilik tu. Apa aku buat kat bilik orang nih?


 Kemudian matanya tertacap kepada benda yang bergerak di bawah selimut di sebelahnya. Gak? Mendapa pulak nih. Tengok tak tengok. Tengok tak tengok. Tengok je la! Perlahan selimut itu dia angkat. Ish satgi buat keluar muka hantu terkejut beruk pulak. Bukak terus la. Pantas tangannya menyelak selimut tersebut. Naik melayang ke udara kemudian terjatuh di atas lantai. Terkejutnya bukan kepalang bila melihat sekujur tubuh berbaring disebelahnya. Perempuan! Dah tu tak berbaju pulak. Terasa ‘si adik’ keras tiba-tiba. Adeh. Baik aku blah dulu. Buat kena tangkap naya ja.


Baju dilantai di kutip tangkas. Cepat-cepat dia menyarungkan seluar. Belum sempat zip ditutup dia terdengar pintu diketuk. Gulp. Sapa pulak yang mai pagi-pagi buta nih? Aik. Suara laki pulak tuh.  Sapa pulak ni bai.


Pintu bilik dibuka. Muka seorang lelaki terpampang di matanya. Laki itu kaku. Matanya bulat tanda terkejut. Buk! Aik? Bunyi apa pulak tu? Dikalih kepalanya kebelakang untuk melihat apa yang berlaku. Kelihatan perempuan yang tidak berbaju tadi terpisat-pisat bangun. “ Aduh . . “ dipegang kepalanya sambil mengerang. Terjatuh katil mau tak sakit. Dah la katil tu sikit punya tinggi. Cepat-cepta dip using kepalanya apabila terperasan yang perempuan itu tidak berbaju. Dah dok asyik usya muka perempuan tu ja mau nak perasan.


Tiba-tiba dunianya terasa melayang. Pandangannya jadi berbalam.

“ Apa kau buat kat adik aku hah?! Jawab! Baik kau jawab lekas!”
Aku yang terkedu menjadi kaku. A’a. apa aku buat huh? Aku pun tak ingat.

‘Adik’ si abang tadi tiba-tiba bersuara.

“Abang!”

“Aku tak kira kau kena bertanggungjawab!” Kata si abang membuat aku terkelu. Tidakkah dia terfikir akan masa depan adiknya itu? Huh. Keluhan demi keluhan kulepaskan. Otak aku memang cukup masak untuk memilih keputusan. Aku membuka mulut mahu berkata. Dalam hati ku mohon agar keputusan yang ku ambil ini adalah keputusan yang sebenarnya.






- nak tahu resultnya? tunggu la -

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...