Monday, March 12, 2012

loner 5


“Cuba kau story aku pasal probs kau. Aku kawan kau kan.” Terbit senyuman kopi madu di bibir Kai. Pahit. Tipu kalau dia kata dia tak terasa di tipu. Dikhianati. But thinks back. Benda ni salah dia jugak. Buat conclusion terburu-buru. After 3 months baru dia tahu yang Naj is Najihah.


“Kau sanggup kawan dengan aku ke?” Mata mengerling melihat reaksi Kai.


Senyum di mulut Kai hilang. Kepala dipusing menghadap pantai di hadapan. “Mestilah. Kau sahabat yang terbaik pernah aku ada.” Kai berpaling ke kanan. “Kenapa kau cakap macam tu?” It makes me sad.


“Entah. Maybe sebab bila semua orang tahu yang aku ni perempuan diorang start making a distance dengan aku.” mengimbau kembali kenangan lalu memang perit.


“But I’m still here kan.” Kai senyum.


Mata Naj straight ke mata Kai. Muka Naj dah nampak macam nak banjir. Mendung semacam je.


“Tapi kau dah lain.” Kau bukan Kai yang aku kenal.


“Lain? Kat mana? Aku still anggap kau kawan aku kan.” Lembut Kai berkata. Aku besa-besa ja di katanya aku lain pulak.


“Kau dah tak buat lawak macam dulu.” Tangan yang menguis rumput di bawa ke lutut yang berada di bawah dagu. “Ton suara kau bila cakap dengan aku pun lain.” Mata tetiba rasa berkaca. Aiseh takkan bab ni pun kau nak lentok kot. Rilek Naj rilek. “And aku dapat rasa cara kau layan aku dah lain.”


Kai terdiam. Tak tau apa yang patut dia balas sekarang ni.


“That’s why aku tak bagitau dekat orang yang aku ni perempuan. And aku tak act as a girl pun sebab tu. Aku tak reti nak terima layanan macam tu sebab dari kecik aku dah dilayan macam orang yang boleh survive sendiri sampai aku jadi macam ni.” Sketch book di tanah diangkat sambil kaki dilunjur ke depan.


“That’s why aku tak suka bila orang tengok aku as a girl.”


“Then kau lagi suka orang treat kau as what you are not.” Pensil di kertas terhenti menari. Terangkat sebelah kening Naj bila terdengar soalan cepumas dari Kai.


“But that’s who I am.” Pendek dia menjawab.


"People change you know."


"But it takes time."


"Still kau boleh berubah kan?" Perlahan Kai menanya.



"Entah. Maybe. Aku pun dah tak kenal diri aku sekarang ni." Naj pusing menghadap Kai. "First time aku jumpa kau aku rasa happy, rasa tenang je. But now aku tak boleh nak tenang bila ada dekat dengan kau. Aku pun tak tau nak described benda tu macam mana. It's just hati aku rasa macam lepas lari pecut 100 meter everytime i see you."



Naj membuang pandangan ke tengah tasik. Sempat dia mengerling muka Kai yang dah berubah. Entah apa maksud reaksi muka tu dia tak tahu. At least dia dah lepaskan apa yang dia rasa. That hurt feelings yang dok mencucuk dia dah dilepaskan suku. Now it's his turn.

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...