Saturday, January 28, 2012

loner 3


Kai tenung buku ditangan dengan muka cuak. Buku terjun dari langit? Manusia mana yng baik hati post buku ni kat dia? JPA? JPA takkan bagi notes la Kai.


Nota yang terselit di celah buku ditarik. Erk. Biar bonar.

****


Dahi Kai berkerut. Whoa. Bapak kaya dia ni.


Naj pusing kepala dari ipad ke muka Kai. “ Asal kau ni? Tenung aku gaya nampak hantu ja.” Riak pelik terpampang di muka Naj.


“Memang aku Nampak hantu la ni.” Muka kai tak berubah. Bertambah berkerut ada la.


“Hah?! Mana?” Riak muka Naj bertambah cuak. And takut. “Leklok la Kai. Aku bab ni tak berapa sikit.” Lomah betui kalau sentuh bab hantu ni. Meremang habis bulu roma aku yang halus lagi mulus.


“Kau la. Dengan pakai baju skull tu. Muka pun pucat semacam je. Rambut serabai.” Kai tenung Naj atas bawah. “Kalau tambah effect confirm sebijik macam hantu mak limah. Haha.”


Naj tarik muka. “Bhai mak limah rambut panjang la bhai.” Geram betul aku dengan mamat tiga suku ni.


Aik. Marah pulak. “Ala aku main main ja. By the way, thanks for this.” Buku yang dipegang diangkat tinggi.


Naj pandang buku tu sekilas. Huh mahal tahap gaban kot. Ada mau kering jugak saving dia untuk bulan ni. “Small metter la bro.”


Kai sengih. “Lepas ni aku merajuk lagi. Kasi aku Samsung note pulak tau.”


Naj pusing 90 darjah. “No way!” Demand betul! Cukup bagus la aku murah hati nak beli medic book tu kat dia.


“Kidding la.” Kai gelak. Gertak sikit pun tak boleh.


******


“Naj! Tengok ni!” Surat ditangan dilayang. Senyuman 2000 megawatt terpasang di bibir. Happy!


Tangan Naj laju menyambar surat yang dilayang. “Whoa! Edinburgh!” Naj tenung muka Kai dengan riak happy. “Good luck man.”


Naj laying kertas sejengkal dari muka Kai. “Aku dapat Aberdeen.” Muka Kai berubah. Senyum bertambah madu.


“Serious?” Kai tenung kertas dan muka Naj silih ganti. Tak percaya! “Budak punk macam kau dapat Aberdeen?”


Naj buat muka. “ Holla. Aku SPM 12 A+ okay.”


“Waa. Ambik apa?”


“Engineering.”


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...