Saturday, April 28, 2012

kosong 8


“Ain, we got to talk.” Perlahan Rei bersuara. Hari ni jugak benda ni kena settle.kalau tak memang dia yang lari dari rumah nanti. Bukannya Ain yang lari. Dia pulak yang touching.


“Apa?” Dingin Ain bersuara. Not in the mood. Mood lepas kena brainwash memang teruk. Dah la penat turun site tak hilang lagi.


“Kenapa tak bagitau aku yang Aim nak datang? At least kalau kau bagitau awal-awal aku boleh la tolng kemas rumah sikit. Ni tak rumah memang semak mengalahkan tongkang pecah. Buat malu aku ja.” Satu nafas Rei berkata. Bengang. Hancur ego dia bila Aim tahu yang dia tak pandai menjaga isteri.


“Perlu ka kita sorokkan benda ni?” Ain bangun dari kerusi. Peti ais di dapur dibuka. Sejuk hati bila hawa sejuk mengena tubuhnya.


”Lambat atau cepat abang akan tau juga kan. So kita percepatkan benda tu la senang. Untuk apa nak sembunyikan?” susu kotak dicapai lalu dituang.


“Agak-agak apa reaksi abang kalau aku cerita kat dia yang kau ni tak solat? Dayus betul kau ni kan.” Ain kuatkan suara dia dari level satu ke level enam. Biar abang dengar.


Muka Rei merah. Maruah dia kena pijak dengan isteri dia sendiri. Tapi kata-kata Aim takkan dia lupakan. Ain IS degil.


“Kenapa? Marah? Jerit la! Marah la aku! Lepad tu pergi dekat perempuan yang kau nak tu kan. Senang!” Jerit Ain kuat.


Rei terkedu. Perempuan? Bila masa dia keluar dengan perempuan? Adeh. Penat betul aku melayan krenah kanak-kanak milo ais ni.


“Ain. . .” bahu Ain yang sedang meletup dipegang.


“Jangan sentuh aku la! Aku bukan macam perempuan tu!” tangan Rei ditepis kasar.


“Ain!” tiba-tiba suara Aim menerjah. Tertegun Ain sebentar. Ya Allah. Abang nampak. Habisla. Ain melirik melihat riak muka Aim yang tegang macam plastik kena tarik.


“Abang tak kira, next week abang nak tengok muka Ain dengan Rei dekat rumah opah.” Tegas Aim mengarah.


Riak muka Ain berubah. Rumah opah. Maksud dia akan kena brainwash hundred ten percent dengan opah and abang.


Rei terkedu. Bukan benda ni yang dia nak. Rumah opah? When it comed to opah it’s mean village. Macam mana dia nak hidup dekat kampung? Habislah.


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...