Sunday, February 5, 2012

kosong - 4


“Kau pasti ka?” Muka tegang dihadapannya di pandang.


“Yes. But kalau apa-apa jadi kat adik aku again siap kau. Memang aku sumbat jugak kau dalam court.” Muka berang jelas tertayang. Adik sendiri dah ‘dimakan’. Maunya dia tak geram.


“Okey, okey. But dia setuju ka?” Aim menganggukkan kepala. Ain ni pun satu. Macam mana la dia boleh tak sedar diri semalam? Maybe sebab demam kut. Who knows? Benda dah jadi.


***


“Syafik Zariel. Rei.” Senyum dilemparkan kepada isterinya. Dah kahwin baru nak berkawan.



“Err. Ain. Ain Batrisya.” Ain tersenyum. Betul ke dia ni suami aku? Jahat-jahat pun boleh tahan korea jugak noh. Ish. Rasa janggal la pulak dia dok tengok aku macam nak telan. Kau pun sama naik la Ain.


“Err, jangan tengok saya macam nak makan boleh tak? Dari awak tenung saya yang sememangnya lawa ni baik awak tolong kemaskan rumah yang berhabuk gila ni.” Oops. Ingat nak tegur gaya manja tapi terkeluar gaya guru disiplin la pulak. Haish.


“Owh. Sorry.” Muka Rei merah. Wife aku ada ketokohan queen control la.


Muka dia blush! Cutenya. Bertuah aku dapat suami macam dia.



******


“Erm, boleh saya tanya kenapa awak setuju terima saya?” Air milo ditangan diteguk perlahan.
“Sebab abang awak asyik dok push saya ja. And I got the feel that you can change me.” Mata dibawa berlari ke dada langit yang penuh dengan bintang. Maybe this is a gift from Him. “Awak pulak?”


“Takdir. Saya buat istikarah and there’s your face everywhere.”


“Owh.”


“By the way, can we change the awak-saya? I feel cheesy la.”


“Okay. So what you want to use? Honey-madu?


“No way! It’s absolutely aku-kau la.”


“Fine with me.”


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...