Wednesday, February 2, 2011

MuDa = RiDseT

Tamatlah zaman persekolahan
Masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kerana ku macam tak biasa
Hoo..oo..

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

c/o x2



tukar lyrics skit


alangkah indahnya dunia
bila tiada ridset da
lalalala
lalalalalala


haha
lagu di atas diubah oleh komposer yang membenci ridset ya ~


kadang - kadang aku tertanya - tanya
kenapa mesti wujudnya ridset ?
nak kata nyamuk suka serang kalau aku tak guna ridset
tak la pulak

aku tengok mak aku spray ke tak ridset tu nyamuk still mai serang jugak
walaupun geng dia banyak dah innalillah tapi dia still angkut geng dia yang lain mai serang lagi
haha :D


one more thing
dalam ridset tu ada CFC kan
CFC menipiskan lapisan ozone bumi kita ni


so
bila kita guna ridset = kita memusnahkan lapisan ozone bumi kita ni yang banyak berjasa kat kita
tau tak
lapisan ozone tu la yang halang pancaran UV masuk kat bumi kita ni


tapi
disebabkan lapisan tu dah nipis
siap ada satu lubang lagi ( kat mana aku dah lupa )
then pihak kosmetik pun guna kesempatan ni cipta barang - barang yang dapat menghalang dari sinaran UV
sedangkan kalau kita jaga elok - elok bumi kita ni kita tak payah perabis duit beli barang kosmetik tu semua
orang pun tak takut nak keluar jalan - jalan tengah tengah hari dah


so
bersama - sama la kita GO GREEN
dengan mengurangkan penggunaan ridset
juga jangan buat pembakaran terbuka

korang tau tak tadi petang time aku dok ronda ronda ngan besties aku
aku nampak ada india mana tak tau buat pembakaran terbuka
first - first lalu api kecik ja
so aku wat dunno jew la

then pi la ronda jauh sikit
time nak balik tu tiba - tiba nampak asap berkepul - kepul
sebijik cam rumah terbakar
time tu aku memang dok doa dah

" ya Allah jangan la bagi api tu merebak sampai kena kat rumah aku pulak . amin ! "

aku pun balik rumah sambil dok usha asap berkepul - kepul tu
ni satu lagi pencemaran udara
memang nak mati awal sungguh
boleh pulak pi tambah carbon dioxide kat dalam udara tu
haish !
susah betul jadi budak kecik ni
nak tegur susah
tak tegur pun susah !

astarghfirullah !


mintak mintak diorang sedar yang bumi ni nanti anak - anak dengan cucu - cucu diorang pulak nak guna
bukan diorang saja yang guna ya



okey la until here saja

tangan aku dah rasa cam nak patah ni

bye

assalamualaikum


-mimie-





No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...