Monday, October 24, 2011

israk mikraj's ceramah

assalamualaikum
helo
pe khabar semua?
anda sihat?
ka dah ada yang kena demam kura sebab exam dh makin dekat ?
ya exam memang makin dekat . . err . . aku tak tau la pulak yang exam 2 ada kaki -.- . hehe . kidding .


bulan depan ikut kalendar hijrah kita akan sambut Ramadhan ~ yeay ! tak sabarnya bak solat tarawih ramai-ramai !terngiang-ngiang di telingaku yang besar cam telinga gajah ni akan panggilan untuk solat tarawih . i miss it ! really really miss it !

okay. tu kalau ikut kalendat hijrah . how 'bout masihi? 

erm . . jap jap . mau cek sat . 


ark! trial !!!! it's going to be . . erm . . 2 weeks more ?! oh lalala . that was so nice . ha . ha . aduss . camne mau ambik exam ni ? dah la belajar pun x habis lagi . naya naya . hurm . . dan lagi kalau belajar leklok ni . 

yeah .

just like what he said .
korang nak tau sapa ?
tak nak ?
tak pa la . aku nak bagitau gak . ngeh ngeh .

'he' is that mr penceramah well not he but hes . there's another one . yang sorang ceramah sal israk mikraj and one more give about exam .

okay aku sebenarnya nak story sal that mr. penceramah israk mikraj .

there's the story .

israk mikraj . bla bla. ada yang tak percaya . 
yeah . 
that the start

seorang lelaki ni tak percaya yang rasulallah pi langit ke tujuh so dia pi jumpa rasulallah face to face . then dia bagitau rasulallah yang dia tak percaya bahawa rasulallah naik ke langit ke tujuh and dia akan percaya kalau rasulalla boleh buat dua benda ni . rasulallah pun tanya benda apakah itu . dia pun kata . " angkat kaki kanan kau ." rasulallah pun angkat . " angkat lagi sebelah kaki . " cuba korang predict apa yang jadi lepas tu ? haha . obviously la yang rasulallah tak boleh buat camtu sebab dia tak terbang masa naik ke langit ke tujuh kan ? dia diterbangkan right ? then rasulallah pun suruh lelaki tu pi tanya kat sahabat rasulallah . lelaki tu pun keluar la and jalan punya jalan dia tersempak dengan salah seorang sahabat nabi iaitu umar al-khatab , then laki tu pun bagitau la kat umar yang rasulallah suruh dia jumpa dengan umar . then umar tanya ' kenapa' . dia pun cerita . habis ja dia cerita umar panggil dia . " mai sini sikit " dia pun pi . " sikit lagi " dia jalan lagi . jalan punya jalan tengok tengok kepala dia ada betul- betul depan kepala umar . umar turunkan tangan dia kat pedang . sekali dia tarik pedang dia keluar putus kepala lelaki tadi tu . a.k.a dia pancung la . 

heh. orang yang tak percaya akan allah dan yang melawan allah maksudnya dia dah cukup berani nak mati la . 
tu apa yang penceramah tu kata la . 

that's is one of the contoh .

then
dalam dok ceramah pasal israk mikraj pun dia dan selit pasal COUPLE .
aku tak ingat la macam mana kitorang boleh masuk bab ni .

then dia cerita punya cerita dia tanya kitorang

" kat sini ada sapa-sapa yang couple tak ? "

well aku couple lagi time tu tapi x nak angkat tangan sebab tak da sekor pun budak-budak kat situ angkat tangan .
then dia kata .

" kalau tak dak bagus la . tapi kat sekolah mesti ada kan . tak pun kat sini mesti ada yang couple tapi taknak mengaku . kalau sapa-sapa yang couple tu meh ustaz nak putuskan . setuju ? "

kami semua pun pakat angguk ramai-ramai macam burung belatuk .

then dia pun mulakan sesi memutuskan ' couple '

dah selesai dia tanya nak doa bagi sapa-sapa yang dok couple lagi tu fail tak ?

kami semua tak berani bangkang la sebab kitorang semua ' tak ' couple kan .
angguk aje la labu .

time dia doa tu punya dok ketar kalau betul-betul aku fail exam .


tapi


last-last minute dia tukar .
tak doa kami untuk fail kalau bercouple tapi just doa agar kami berjaya dan diberikan hidayah .


habis ja program tu aku rasa macam aku langsung tak ada feeling kat dia dah .
so balik tu aku mintak la break .


tapi .

tu time tu la .

sekarang rasa tu serang balik .

aku taktau kenapa .
aku nak lari tapi tak boleh .

aku rasa macam dia guna-gunakan aku ja .
okay . main-main ja .
tak mungkin la hai .


entah la .
cinta tu terlalu abstract .
kalau kita boleh nampak cinta tu macam mana kan senang . tak gaduh dok pening-pening pikir pasal dia dah .


shape of love | if we can see the love we would always choose the beautiful one


tapi sekarang bila hati aku mula nak kat dia balik dia pulak buat endah tak endah .
fed up aku ngan benda ni .

grr !!

kadang-kadang rasa nak buang ja perasaan yang aku ada ni and samakan diri aku dengan robot

tapi 

benda tu impossible .
kalau aku berjaya pun time tu mesti aku dah say goodbye to the world kan .

haha .
ihsan photobucket 


well
let us just follow the flow .
after all

anything may happen to us in the future right .
we just have to wait
kesabaran | well it's true right 

that's all for now .


goodbye


p/s : ni post lama yang tak terpost ari tu .

korang layan je la .


thanks for reading 'till the end

love you guys ~

daa


assalamualaikum


-mimie-

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...