Thursday, November 15, 2012

fly


Live never been easy. Kadang aku rasa nak stop everything and walkaway. Biar apa nak jadi aku tak kesah. As long as I’m free.



Aku selalu fikir apa yang aku buat ni sebab terpaksa. I’mma student so aku kena buat homework. I wann be doctor so aku kena study bio. Aku perempuan so aku kena buat kerja rumah.



Tapi aku silap. Aku buat segalanya not because terpaksa. Tapi sebab yang tu yang aku pilih. Aku boleh pilih untuk jadi penganggur selamanya and tak payah buat homework. Aku boleh pilih cita-cita lain yang dapat elakkan aku dari bio. Aku boleh pilih untuk tak buat kerja rumah dengan menggajikan bibik.



Be it anything. Be it something that I do. It’s my choice yang membuatkan aku hadap benda tu. Aku pilih syurga so aku kena ikut perintahNya. Ain’t me right? Hidup kita penuh dengan pilihan. Kau pilih neraka? Then tak payah solat. Tak payah tutup aurat. Langgar je segala yang Dia larang. Then kau akan dapat apiNya yang marak menyala. That’s your choice. Walaupun kau pilih bawah sedar.



Rite?






Semua yang kau buat boleh jadikan kau bahagia. It’s your choice untuk tentukan perasaan hang. Be it happy, sad, angry, calm. Kau boleh pilih yang mana saja kan.

It’s your choice to live to. So be strong.




Belive it. And fly.

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...