Friday, November 16, 2012

Be it


Semua yang kita nak tak seindah yang kita sangka. Things can flip when time’s walking. Everything can change when you blink for a second.

Like. Bila kau nampak orang yang kau suka msti kau tak nak terlepas pandang walaupun sesaat kan. Maybe dengan sekali kedip mata dia boleh hilang macam tu saja. Stalker gila tapi tu la kebenaran bila kau suka someone. Lagipun pandangan pertama tu rezeki kann.

Kadang bila aku tengok cerita korea aku akan fikir “Waa bestnya kalau hidup aku macam diorang.” Memang best kalau kita boleh expect apa nak jadi kan. Tapi sebagai manusia yang hidup dengan kehidupan yang sebenarnya aku kena ingat. Tak ada benda yang kita boleh expect. That the cout of expect the unexpected dari cerita See Food. Macam tu jugak hidup kan.



Benda yang kita expect nak jadi tu maybe ada side effect kat kita kan. So, maybe it’s better to rest your brain and let it go to Allah. Biar dia yang tetapkan yang terbaik. Be it anything, dia tahu yang terbaik buat kita.



Tapi kadang aku ada jugak berangan. To be what you want. And live happily dengan anak cucu. Dekat rumah yang aku design sendiri. But bila aku tengok dekat diri aku sekarang, angan-angan aku tu terus runtuh.



Aku still tak complete.drawing tak lawa ada hati nak jadi arkitek ternama. Careless merata masih pasang angan-angan nak jadi jurutera. Anak cucu? Aku tak tau maut aku tu bila. Boleh jadi esok lusa atau sesaat kat depan mata. Cinta? Entah laa.



Aku ni pengecut. Berani kata suka tapi tanpa menampakkan muka. Bila dah bertentang mata mula lari walau sebenarnya nak sangat telek muka dia. Aku tak nak hati aku jadi tamak. Cukup la dapat tengok dia dari jauh dengan orang yang dia suka. Aku tak nak dilabel orang ketiga. Biar wanita tu tolak dia, hatinya tetap takkan berubah.





Aku tak sempurna. Hanya ada rupa yang biasa. Aku Cuma boleh usaha nak jadi lebih dari dia. Tapi bukan semuanya akan jadi sempurna. Dalam setiap benda yang aku bagus ada cacat celanya. Kan? Biarla aku tak sempurna sebab aku tahu ‘tuan’ aku akan lengkapkan aku.






After all Hawa diperbuat dari rusuk kiri Adam kann ;)



No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...