Sunday, September 15, 2013

Study tips

Mungkin aku bagus dalam study. Tapi bagus aku pun sebab aku pay attention time kelas. Walau ada certain kelas yang aku buat majlis “tahlil” macam Ustazah Rohami cakap. Still aku akan try cover balik apa yang aku miss.


Aku bukannya genius macam orang cakap. Kalau aku genius pun maybe sebab doa mak aku kot. Aku ni bukan manusia sempurna. Otak aku sama ja dengan hampa. Takdak aih terbesar sikit ka terluas ka. Cell dalam tu pun sama banyak jugak.



Markah aku tak pernah perfect. Bagi aku cukup sekadar yang aku mampu capai. Paling sipi aku harap A- la kan. Tambah-tambah untuk physic yang memang pemecah otak kepala tu. Alhamdulillah berkat usaha aku dapat cukup-cukup 70. Berkat doa mak aku jugak.



Aku tak suka dipuji. Karang bangga diri sampai tahap confident terlebih tinggi. Bila graf confident naik mula la graf kemalasan pun nak ikut sekali. Ha padahnya? Garf result pulak menjunam gaya orang nak bunuh diri.



Conclusion?


Nak pandai? Senang je. Ni tips nya. Try la mana tau menjadi

·        Study
·        Focus
·        Latihan
·        Baca buku sebelum tidur
·        Hormat cikgu
·        Jgn kedekut ilmu
·        Buat nota
·        Gunakan ilmu tu
·        Jangan confident sangat
·        Siapkan homework


Okay? Selamat mencuba~



p/s: for SPM candidates. Good luck kay. Target aku? Straight A+. walau gaya macam x gapai ja. But it’s okay. Biar mimpi sampai ke bintang kan~


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...