Sunday, December 30, 2012

usaha

blog,
sejak akhir-akhir ni aku selalu moody. kadang aku rasa macam nak bunuh diri. but i won't derr. sakit kott! but seriously aku rasa macam everything wrong. maybe sebab aku nak perang dah tahun depan? maybe not. tapi parents aku selalu marah-marah. bising. said aku tak patut buat tu patut buat ni. geram aku.


after all diorang yang hantar aku pergi sekolah yang buat otak aku macam ni. kalau ayah aku nak sangat aku ambik aliran agama kenapa dia tak suruh aku pi kadir ja dulu? kenapa dia suruh aku pi dato' onn? aku ingat lagi dia cakap.

"Pi dato' onn la sekolah tu baguih." - sebab sekolah bestari.


aku pun pi la. then i've become what i am now. budak sekolah sains. 5A untuk last year exam. tapi apa yang aku dapat sekarang? dia boleh pulak cakap


"Akademik tu tak penting la hat penting tu agama tu. sijil agama tu la ni penting tau. bahasa arab tu ha."


mulut aku kalau ikut gatai ja nak libas balik. "habis awat ayah hantaq mi pi dato' onn? awat tak hantaq pi pondok ka? cukup bagus la akademik mi okay dari ko terus. nanti mak ngan ayah jugak yang malu."


tapi disebabkan aku dah nak balik taiping. and SPM on the way, aku zip ja mulut aku. aku sumbat ja semua tu dalam dalam kat hati aku.



sedihnya bila usaha kita orang tak pandang pun. tapi takpa. aku nak study leklok untuk aku. aku nak pi jepun tak pun somewhere la kat oversea tu. aku nak try hidup sendiri. so aku tak payah kumpul dosa kutuk orang dah kan.



doakan aku ya. straight's A+ spm 2013. after all aku aim biasiswa mara ngan jpa. x pun tawaran lepas aku habis SPM and before aku dapat result. - that's the best one!

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...