Tuesday, May 31, 2011

perubahan a.k.a changes

assalamualaikum and salam sejahtera .

hello to you who's a human . 

muda jadi tua | hidup akan mati

so hari ini aku mau cakap pasal change ( teringat kat lgu change - hyun ah ). 

tapi . sebelum tu . aku mau inform sama kamu kamu kamu kamu maa. hri ni aku jalan kaki pi round . kira exercise la tu kan . hehe :D . first letih gila tapi seronok gak ar . after all i can see him yang dah bertaun tak cakap dengan aku ni . okay . aku sedar diri yang aku tak padan dengan dia . too different . but i like him . as a friends la . or maybe more ( gatai ) . haha . 



okay . now the story start . 


pada suatu petang yang mendung nan indah . kelihatan dua anak dara pingitan ( chewah ) yang sedang main kuch kuch hota hai di tengah jalan dibawah panas terik matahari . then , suddenly , aku nampak dia ! dia yang dah bertaun aku tak cakap dengan tu . okay baru tiga tahun . last aku cakap dengan dia masa aku darjah 6 . tu pun sebab aku satu kelas mengaji dengan dia . hikhik . tapi malang betui dia naik motor bukannya bonceng kaki . aku pun usha je la dari jauh sambil dok gelak kat kawan baik honey bunny aku yang dok buat lawak bodo tengah jalan . then aku perasan dia usha belah aku . cewah . dah start kembang dah la tu ~ . tapi aku pikir balik takkan la dia nak usha aku yang tak lawa ni kan . mesti dia usha kawan aku la . 

then bila dah puas berjalan kami pun balik la . aku hantar kawan aku dulu so aku jalan sorang je la lepas tu . bebrapa minit aku jalan dan semakin hampir ke rumah ku yang terletak di hujung jalan aku nampak dia . dok bawa moto . dia usha aku . aku usha dia . then dia kata hai . wahh . aku rasa nyawa aku melayang time tu . okay . kidding . then aku pun kata la hai balik . aku malas nak feeling lebih sebab dia memang jenis terlebih peramah . so tak nak la letak harapan tinggi menara petronas twin tower . karang runtuh rakyat jugak yang susah . kan ?

tapi .
aku perasan time aku tengok dalam bola mata dia yang aku tak pasti warna apa tu aku nampak yang dia dah berubah . yeah something like . he's not the he that i know for the past three years . he's seem different . dulu dia mat basikal sekarang dah jadi mat moto . tiap petang kalau aku keluar rumah mesti nampak dia . wajib . pss.. ari ni dia pakai baju warna oren ~ hehe . okay sambung balik . yeah there something about him that was changed . okay not something but almost everything . serius aku rindu lawak bodo dia tu . okay aku cuma baru tegur dia je so tak ley nak judge lebih lebih la kan .

tapi .
aku pun tak dak hak nak pertikaikan keperubahan dia tu . sebab aku pun berubah . jadi makin tinggi ( bangga bangga ) and makin comel . . ( okay aku tipu ) . makin padat memori aku . makin banyak ilmu aku dapat . makin panjang rambut aku yang dulu memang rapat kalah rambut budak laki yang kena gunting rambut dengan cikgu disiplin . 

well .
people change . tak ada orang yang lahir dalam dunia ni tak membesar kan? even embryo pun membesar jadi zygote . so semua orang berubah . sama ada jadi yang baik atau tak tu pilihan sendiri la . kan ? even dunia pun berubah . dari aman jadi perang then aman balik . handphone pun berubah . dulu nala punya besar sekarang dah kecik cekonet ja . orang berubah . kecik jadi besar . tak lawa jadi lawa . pendek jadi tinggi . 


perubahan yang menyebabkan perubahan 

so
bila luaran seseorang berubah konfem personaliti dia berubah gak kan ? contoh : artist la . dulu besa ja . pakwe pun tak dak . sekarang bila dah jadi artis , dah pandai mekap sana mekap sini . tudia berderet laki mai nak mintak nomber . then bila dah kenal mula la keluar . dulu dia tak reti keluar malam then bila dah bercintan-cintun ni keluar sampai tak kenal mana satu rumah sendiri . lumrah hidup la tu . 

yang mempengaruhi perubahan diri kita adalah orang disekeliling kita . tapi , kita mempunyai kuasa untuk menentuk kepada apa kita berubah . nak tukar merah jadi biru ka , putih jadi hitam ka . apa2 ja la . selain itu , kita juga perlu pandai memilih kawan dan hany mengikut apa yang KITA rasa elok . peribahasa : " buang yang keruh ambil yang jernih "
saiz | semua benda hidup membesar bukan ?


-kbai-

assalamualaikum 

daa~


-mimie-

hakcipta mimie @ 2011 . dilarang membuat salinan a.k.a ape ape yang berkaitan

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...