Friday, June 3, 2011

memahami

assalamualaikum .

hello humans :)


firstly ,
hari ni aku cuma stayed kat rumah and end up baca 1 online mang from start till the end . it's bored . boring sangat ! selalu petang-petang cam tadi aku dok main ligan-ligan dengan bestie aku merangkap awek lesbian aku . well dengan dia la aku jadi terlebih less sampai ken penumbuk dengan dia . haha . even dia tua dari aku aku tetap anggap dia adik . well maybe aku ni jenis protective ? well , after all aku suka tunjuk hebat depan orang (chewah) walaupun dalam hati aku nak orang tunjuk hebat dekat aku by lindung aku . well takkan ada orang yang faham . even parents aku . 



yeah . diorang takkan faham . benda yang paling aku nak berlaku ialah benda yang paling aku takkan bagi dia jadi . like letting someone love me for a long period maybe ? hubungan aku dengan someone takkan pernah baik . couple tak sampai seminggu pun dah break . couple aku paling sat is hafiz . well thank to him for accepting me and rejecting me after the next message within a second . aku rasa korang ada baca post aku dengan title di saat aku mencintaimu kan ? well , it's the truth . benda tu memang jadi . hari ahad minggu pertama cuti sekolah dia text aku something like that . and now i'm having a fight with him . rekod baru . 2 hari tak mesej dia ~

by the same time aku ada probs dengan hafiz tu beties aku pulak ada masalah dengan 'ciko' dia . aku dah made it clear yang dia cuma dapat sakit bila dengan 'ciko' tu tapi sampai sekarang dia tak boleh nak lupakan 'ciko' tu . aku dah cakap yang aku benci 'ciko' tu . i really really hate him for making the one i love cries . even hari tu bila aku nampak dia aku tak boleh tahan diri aku dari glare dia sampai dia blah dari likungan mata aku . 

seriously . aku memang rasa aku kena protect kawan aku tu dari dia . 

semalam .
bestie aku mesej aku .

wei aku gaduh ngn ciko .

owh .

aku rasa nak break up ngn dy and lupakan dy la . aku dok dengan dia pun cuma dapat sakit ja 

owh . bagusla . dari hampa dua sama-sama sakit lagi teruk nanti . kan ?

yeah .
she said something macam tu . 
but .
thats a lie .

-petang tadi-

hurm awat dia miscol aku ni ? aku dah siap dah ni . sabar la sat . hurm . tepon je la . 

aku : ha . awat ?
bestie : wei sori tak boleh keluar la hari ni . aku keluar dengan ciko .
aku : owh ok . bye 

wth ? semalam kau baru je kata yang kau nak break dengan dia . but today kau pergi date dengan dia . sheesh . dah tau benda tu sakit pun nak lagi . aku rasa ada beribu manusia dalam dunia ni tapi kenapa ciko jugak yang hang pilih izattie oi ? seriously . i really hate ciko . even amirul yang play woods three tu dengan dia tu pun aku tak benci sangat . at least mamat tu tak buat izattie seksa dengan still contacting her . even she takes years to forget him . but this little ciko just getting my nerve up . aku memang rasa nak punch the shit outta him ! grr !

okay .
stop that .
aku scroll down page and read the comic while my mind thinking 'bout them . then aku terbaca satu scene ni di mana a girl yang rapat dengan budak laki yang dia suka tegur budak laki tu .

" awak nampak tak selesa . awak okay ke ? "
" hurm ? saya okay je la . " muka budak laki tu cuak . camne dia boleh tahu ek yang aku rasa tak sedap badan sekarang ni .
" jom . pi bilik kesihatan ."
" buat apa ?"
" check kalau-kalau awak demam ke ."
"uh . ok "

p/s: ayat betui dalam bi ye .

and the girl prediction was correct . see . even kawan budak laki tu pun tak perasan and mamat tu sendiri tak perasan yang dia demam punya tinngi . 

while aku dok baca komik tu aku punya otak dok melayang . well . kan bagus kalau ada orang dapat paham aku gila-gila camni ? dapat tau apa yang aku rasa . fikir benda yang sama dengan aku . haa . angan-angan . faham ? even aku sendiri tak faham dengan diri aku . apa yang aku nak ialah benda yang paling aku tak nak . like making him be only mine . sebab aku tau benda tu akan buat aku sakit satu hari nanti . aku nak kawan aku bahagia dengan 'ciko' tu tapi aku tak nak dengar dia cakap pasal ciko and contact dia lagi . sebab aku tau yang ciko tu belagak bagus je . suruh kawan aku berubah jadi perempuan sikit tapi bila kawan aku suruh dia stop keluar malam dia tak stop pun . memang dasar jantan tak memahami . dia la jantan paling teruk pernah aku jumpa buat masa ni . grr . memang rasa macam nak tukar je dia tu jadi manusia masak kicap . mesti sedap kan ?


haa . keluhan yang tak da penghujungnya . tapi . dalam aku memikirkan yang tak ada sapa pun faham aku aku lupa . lupa yang aku ada Dia . Dia yang sentiasa memerhati aku ni . Dia yang tahu semua isi hati aku ni . Dia yang menyayangi aku . sebab tu Dia bagi aku peluang hidup . Dia bagi aku peluang untuk dapatkan tempat dekat sisi Dia iaitu di syurga-Nya .

btw .
this is the comic yang aku dok cakap tu .
baca la . there a happy ending .
pure la cerita diorang ~

summary : Having no experience in romance, the vibrant Ninako curiously explores the meaning of what "love" really is, and is surprised to feel a colorful range of emotions as she grows closer to the school heartthrob, the quiet yet gentle Ren, who also happens to be involved in a longtime relationship. With every intention of keeping her head held high, Ninako prepares to face the mental pain of this one-sided love that she had allowed to take root, facing a series of trials that would either contribute to her growth as a headstrong woman, or break her as it did with other girls. However, is this really a one-sided love? Or had something been silently sown in the most hidden part of Ren's heart? Volume 2 contains the side story Another Light about how Ren and Mayuka first met. Volume 5 contains the side story Unfinished Map about Ren and Andou's friendship in middle school. Volume 6 contains the oneshot Colourless Dreamer, which is unrelated to the main storyline. Volume 7 contains the side story Wishing for Yesterday about Yuu and Sayuri's past. Volume 10 contains a side story about Manabu's love.


No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...