Thursday, October 27, 2011

its my choice

assalamualaikum 


apa khabar semua ?



pastinya sihat bukan . kalau tak manalah korang rajin nak view blog aku yang kurang famous ni kan ( rendah diri la pulok )

ok 


based on title mesti korang dapat agak aku nak citer pasal apa kan ?




no no no no 

it's not about love



nor anything yang berkaitan dengan masa depan aku .





try guest a bit more .




tak dapat jugak ?







oklah . meh aku gitau .






aku nak cerita pasal MOVIE



yeah
movie

M . O . V. I . E


bagi manusia manusia yang teka dengan tepat sila bagitau kat aku kat komen .

nanti aku bagi hadiah paling paling paling manis okey .




now 



the story begin 




jeng jeng jeng ( korang bayang bunyi suspen tu )





semalam .


" mak jom la pi tengok wayang "
" ha ha . ayah hang nak pi . lepas magrib siap "
" hurraaayyyy ! "


- sunway carnival mall -

" ayah nak tengok cerita apa ? "
" tengok cerita three three tu "
" kalau tak dak ? "
" ambik cerita yang adik hang nak tengok tu "
" okay "


" bang . the three musketeers ada bang ? "
" tak dak la dik "
" real steel ? "
" ada . ada . tapi seat tinggal yang depan ja . "
" the thing ? "
" tu under 18 dik . budak-budak tak leh masuk "


bodohnya aku sebab usung adik aku yang paling kecik pi kat kaunter tu sekali .
lepas ni kalau nak beli tiket aku tak mau usung dia dah la .
menyesal gila .



confused | ni la muka aku time dok pening nak ambik wayang apa


aku tak tau dah nak ambik movie apa tapi aku teringin sangat nak tengok wayang
so aku main tarik je la 
" ra one tu bang ? "
" ha . ada seat belakang . lima orang kan ? "
" a'a "


so aku pun pi ambik movie tu 


nah poster dia


shah rukh han tu ~


aku tak perasaa yang hero dia shah rukh han so aku main tarik la

serius aku ingat cita orang putih 


tapi cerita hindustan rupanya .

tak pa lah

kami pun layan je la .

time masuk panggung tu baru perasaa yang tu cerita hindustan
ayah ngan mak aku dok bising dah sebab aku ambik cerita tu
bertambah bising la depa bila dapat tau yang tu cerita hindustan .
ngeh ngeh -..-






tak pa la 

sekali sekala layan cerita kegemaran mioyang aku kan .
after all moyang aku memang india muslim pun .


tapi cerita ni ada best quality gak

apa yang aku belajar dari cerita ni 

  • walau macam mana bencinya sorang anak tu kat parents dia dia still akan menangis bila parents dia meninggal
  • sorang ayah sanggup buat apa saja nak tengok anak dia happy
  • kejahatan pasti akan kalah dengan kebaikan
  • hati yang penting bukannya kekuatan atau luaran
  • sedikit indian poverbs
  • a little bit about Gita ( kepercayaan agama hindu )
  • budaya india 





effect dalam cerita ni banyak yang over 3D



well dah cerita pun pasal game kan 


kalau nak tau lebih lanjut pi la tengok sendiri


and cerita ni baru ja di releasekan semalam 




still lepas tu aku kena sound lagi

but 

ican make a choose can i ?

i can choose right?




okay 


that's all from me



bubye ~



assalamualaikum




-mimie-





No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...