Friday, October 21, 2011

keluh-kesah si esah

assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh .
korang-korang semua apa khabar ?
lama sungguh eden tak update ini blog
banyak windu maa ~

kelihatan si ikan riang berenang,
ditangkap pula oleh mak esan ,
tempat jatuh lagi dikenang,
inikan pula tempat meluah perasaan.

si amin petah berkata ,
sukanya pula menaik beca ,
itulah pantun pembuka kata ,
harapnya tuan sudi membaca .


ya ! tepat sekali tekaan anda !
aku sufah jadi hantu pantun sekarang ~
ini semua berkat usaha cikgu marihan mengenalkan kami dekat pantun-pantun ni la .
terus sangkut sampai tak mau lepas
kat dalam blog pun boleh lepas gian
ngehehehe :D


ceritanya begini

pada suatu pagi yang hening . aku sungguh boring melepak kat dalam dm tu . suddenly . out of the blue . cikgu marihan ambik mike and announce 

" ok hari ni kita akan buat pantun "

then dia pun ceritalah pasal pantun tu . unsur alam la apa la . aku pun dengar la .
then . lepastukan . dia bagi paper . kami pun ambik la . pastu dia suruh list perkataan yang berakhir dengan ri , nya , nga dan sebagainya .
kami pun perah otak nak cari perkataan tu sampai naik kering otak kami kena perah .


dah puas perah otak dia suruh kami reka 4 pembayang pulak .
haa part ni aku suka la ~

kami pun buat la 4
merepek tak merepek letak tepi . asal buat sudah . kan ?

buat punya buat dan siap 4 jew . tak cukup masa nak buat lebih . tapi takpelah . yang pasti semua yang kami buat tu betul ~ seronok gila !!

then bermulalah aktiviti mereka pantun 4 kerat yang sebenar 
kami kena buat pantun jual dan beli ~
syok gila buat pantun tu .

pastu bila dah habis test bermulalah aktiviti pertandingan menjual beli pantun .

then sapa dapat highest mark akan dapat hadiah ~
tapi malangnya cikgu tak announce pun sapa yang dapat highest mark
sdey ~

then 
next story 
hehe . ini story gila punya .

entah macam mana aku boley gatal tangan pi kacau ex aku . ngeh ngeh . gedik gila . 

okay story dia macam ni ....



pada satu malam yang sangat sejuk . aku berlehak kekenyangan sebab baru lepas makan supper . time supper tu pun aku dan bagi makan kat mata aku . usya si dia <3 . then masuk aspuri balik . pastu ada adik bilik aku call mak dia . aku pun tak tau camna tergerak hati nak pinjam kad phone dia and call ex aku . call call adik bilik aku yang sorang lagi mai menyemak . dia buat muka and tanya " sapa? " . dia ni kenal ex aku so aku bagitau je la . call punya call dia angkat . he said " hello " . aku terus pas phone tu kat adik bilik aku tu . then mulalah conversation diorang .

adik bilik aku tanya kenal tak ni sapa ? tau tak dia kata apa ? ce teke ce teke . dia kata tu aku . ngeh ngeh 
-..- . teruk punya mamat . suar aku yang nala punya sedap ni dia boleh samakan dengan suara adik bilik aku . then aku mintak phone tu and cakap ngn dia . dengan suara yang happy dia kata

 " ni mimi kan ? kan ? "
" tak "
" la betul la ni mimi "
" tak . ok la . duit nak habis bye "

tu je la .
then bila balik minggu ni aku tergerak hati nak kacau dia so aku miss call dia . 
then mesej punya mesej . dia ajak aku couple balik . tapi aku tolak sebab rasa tak syok la bila baru mesej 2 3 kerat balik suddenly dia mintak couple . pastu aku kata kalau nak tungggu aku habis sekolah . ala 2 tahun ja lagi . sat je tu . tapi dia kata lama . 

ish . kalau hang nak kat someone tu mestinya hang sanggup tunggu kan ? ni nampak cam desprate ja . mesej lagi then tiba-tiba dia tak reply mesej aku . aku fed up terus tidur . ni la perngai dia yang paling aku tak suka . suka tak balas mesej tiba-tiba . esok tu bangun ada miss call dari dia . pukul tiga pagi . apa mamat ni pukul tiga pagi baru nak contacted aku balik ? teruk betul . biar la kat dia . aku nak test banyak mana hati dia yang still ada kat aku sebab dia kata dia still ada hati kat aku . so let's wait and see ~

okay tu ja .
papai .
no pics for this post .
malas nak cari punya pasal .

bubye
assalamualaikum



-mimie-

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...