Thursday, December 22, 2011

keresultannya

" I heard that you're settled down that you . . pap!" Erm.. bisingnya! apa bunyi suara Adele pagi-pagi buta nih? Baru pukul 9 baik aku sambung tidur. Aih kejap-kejap. Awat aku kunci jam pukul 9 hah? Erm.. Erm.. Owh!


" RESULT! " hiargh!! cepat-cepat aku terjun bilik air, sabun, gosok gigi, syampu and siap! whuarg! menggil beb! sejuk kemain. then aku pakai baju. time dok pakai tudung dan lagi berangan bila nampak muka aku yang comel kat cermin * sila jangan muntah kuning *. otak aku ligat dok pikir. muka ni ada chance dapat 8A ka? macam takdak ja kan.



setelah bersiap indah dengan baju sekolah aku pun turun melantak. nervous tak nervous sarapan is penting. tapi aku rasa last-last nervous lagi penting la. aku makan nasi lemak tu rasa semacam ja. lalu aku buang lauknya sebab aku tak lalu nak makan. nasi boleh pulak aku pederas.


dah habis makan bermulalah journey aku ke result tersayang. orang selalu pi ambik result naik kereta tapi aku naik motor. dah la kot belah bertam majoriti budak ambik result pakai baju biasa so mmg aku la yang uniknya. huwa huwa huwa. 



sambil dok membonceng motor tu otak aku dok nyanyi lagu kau sahabat by hijjaz.


" telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami "


dah la lagu tu sedih. buat aku lagi risau pasal result ada la. kat atas motor tu pun dan dok berangan kalau kalau nih :


kalau 1 : straight A : naik pentas, dpt ipad / iphone / samsung tab / laptop
kalau 2 : tak straight ( kona sikit ) : dapat la jugak rasa bangga
kalau 3 : ada fail : edisi air mata. reyau sampai lembik


sempat lagi aku mengasah minda tuh. then sampai sekolah terlebih awal la pulak. aku ingatkan lambat so dok bayang masuk macam artis lalu red carpet tu. cewahh ! sampai-sampai terus aku meluru kat ili wani. sembang merapu sambil tease pasal pendakap gigi dia * comel tahu. pink ungu lagi * and masuk.


dah la kena berdiri dah tu straight A semua kena panggil nama. time tu dok fikir dah kalau nama aku tak ada aku nak buat apa la.

a. meraung macam org gila
b. menangis macam drama queen
c. buat-buat pengsan


tapi last-last nama aku naik. aku pula tercengang. whaaa. nama aku ada ~ dan disebabkan terlalu nervous result tu aku tipat 4 taruk dalam poket. teruk kan aku -,- .




okay samapai sini ja.

bye bye ~




No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...